lördag 14 juni 2008

En fågel

mina grannar mittemot har en fågel...typ undulat. den sitter i fönstret och spanar hitåt. när jag var liten tror jag vi hade fåglar. en hette typ fifi.

idag kalas. kul och bebisarna var lugna och fina. E lekte med två jämnåriga grabbar. nog nyttigt för henne med lite mer grabbiga lekar. fart och fläkt och kaos... den som tror att tjejer och killar leker likadant... hihi. det gör de inte. inte de jag känner iallafall. det var härligt med kalaset. jag blir så lycklig av alla barn. när de öppnade sina paket och deras ögon liksom lyste...då blir jag lycklig inuti.

trött idag. besviken på J. småtöserna börjar nu tydligt visa att mamma är bäst (särskilt då de är trötta) och då liksom ger han upp. han gick och la sig vid nio. efter det har jag nattat om ellen. fixat köket. plockat undan och fixat med tvätten och allt det vanliga. det är svårt att inte bli bitter. jag vill så mycket att twinsen ska nöja sig lika bra med pappa. mycket för E's skull. gäller dock att vara självkritisk. många gånger när jag tröstar bäst så är det ju så lätt att liksom ta över när J försöker. och även om jag blir besviken när han bara somnar och jag står själv med allt göra så vet jag ju hur mycket han behöver sova. han har sett trött ut hela dan. min man. jag är också trött...men ibland tror jag man liksom får superkrafter av att vara mamma. det känns som jag orkar allt. iallafall just nu. och nu när alla sover och jag sitter ensam vid datorn i en mörk lägenhet så känns det nästan skönt. tyst och lugnt. stilla.

hade fått mail av en vän som fick mig att le. såna mail gillar jag.

vi förlorade mot spanien idag. i em alltså. särskilt jobbigt eftersom spanien gjorde mål i sista sekunden liksom.

nu ska jag spana på internet efter en ny tankini/bikini/burkini. sen sova.

Inga kommentarer: