fredag 13 juni 2008

Intense

idag var J iväg med min pappa. hämtade en soffa utanför borås... fixade massa ärenden...köpte betong osv. mamma var här med mig och tjejerna. vi har haft en bra dag. mysig. men intensiv som alla dagar. på kvällen kom S hit och fikade lite mitt i kvällskaoset. jösses kors. är svettig flera gånger om dagen. skrattar. efter att S gått nu så har jag plockat i ordning i köket och städat lite. nu är klockan tjugo i elva och jag funderar på att ta en liten glassmysstund i soffan. vi har ny soffa också. eller ja, vi fick ta mammas och pappas gamla. inte världens snyggaste kanske... och inte passar den ihop med vår förra heller. men det är bra med lite "slitochslängmöbler" nu... och de närmsta åren. så slipper jag hispa över att nån ska spilla i soffan osv. jag vill ha ett levande hem som går att leka i. den som tror att barn leker på sina rum tror fel. hos oss är lek okej överallt. inom rimliga gränser, såklart.

i morgon kalas hos vänner. deras pojk blir 4 och flickan 2. ska bli roligt. särskilt roligt tycker E förstås... vi har slagit in paket och grejat. paketen blir så charmiga när E är med och slår in. gäller att akta sig för att korrigera. inget måste ju egentligen vara perfekt, eller? vad är förresten perfekt? det slår mig allt oftare att vi vuxna liksom har en bild av saker och ting. hur det ska vara...vad som anses fint och rätt osv. vad säger att vi har rätt? jag tror att många vuxna (inklusive mig själv såklart) skulle lära sig mycket av att verkligen LYSSNA på sina barn. det finns ju fler än ett sätt att göra saker på.

glasstime och god natt. sov gott.

Inga kommentarer: