torsdag 26 juni 2008

Tålamod

innan jag fick barn hade jag noll tålamod. nu har jag hundra (bra och dåliga dagar såklart). ett djupt andetag och ett till så känns det bättre. en fyraåring med järnvilja kräver ibland till och med tre djupa andetag eller fler.

J och E gick ut för att greja med bilen. batteriet är dött.

när ligisterna vaknar ska jag ge dem kött för första gången. min beloved mother har gjort barnmat... mos av potatis-palsternacka-morot, kyckling, kycklinglever, kalvfärs... jag har ett helt frysfack fullt. och hon har massvis mer hemma i sin stora frys (fisk också). än en gång. mamma är bäst... känns skönt att slippa pressen att laga egen barnmat... nu har någon annan gjort det... någon som till och med gör det bättre än jag. nu behövs bara burkar om man ska iväg någonstans. inte för att det är något fel på burkar... men ni vet. runt 8 månader började E äta av vår mat...mer i små bitar än puré...bara att vi kanske saltade den mindre.

so long.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Käraste

Du är sååå fin på kortet när du har randig tröja...

Linda sa...

Det är din gamla tröja! Är så glad nu när jag kan ha lite gamla kläder igen. Kraaaaaaaaaaam!

Anonym sa...

Just det ja! Först trodde jag att den var blå men nu när jag ser den rätta färgen så får jag flashbacks. Rensade ur en säck(!) till igår, kanske något du kan/vill ha?

Kram

Linda sa...

Söta du! Jag kikar gärna i din säck. / L