söndag 2 december 2007

Advent!

helgerna flyger förbi. inte mycket tid framför datorn när J är hemma. helgen som följer:

fredag (J ledig): ikea och inköp av nytt köksbord och sex stolar
lördag: montering av köksbord + stolar, skrivande av julkort och sen middag hos svärmor som klippte av J håret. kompis M kom över på kvällen och vi åt godis och tjôtade till sent.
söndag/idag: lugn förmiddag med uppsättning av adventsljusstakarna och lite annat småjuligt (obs inte alla tomtar och sånt förrän dagen/dagarna innan julafton)... sen vart vi till min syster och lämnade av vårt gamla köksbord. hon hade inget. stolar har pappa fixat, bra för oss som säkert kommer behöva mycket extrastolar i framtiden.

sååååååååååååååååååå mysigt med juletider. ÄLSKAR när ljusstakarna ska plockas fram. när julsångerna kommer på (favoriter: "o helga natt" med jussi björling alt. på engelska med tracy chapman). det är så ljuvligt. ljusen liksom behövs när allt annat är grått och kallt och regnigt i denna del av landet.

angående myself så är jag nu stoooooooooooooooooor och förbereder mig mycket mentalt på att vara höggravid i 10 veckor ytterligare samt att få två till barn. är nog ganska tankfull och märker på J ibland att han ser på mig och ser att jag tänker mycket. han säger att jag ska leva i nuet men det är nog fan hormonellt att förbereda sig så i huvudet som jag gör.

dags för kvällsmys innan läggdags. J läser godnattsaga för vårt underverk.

Inga kommentarer: