tisdag 11 december 2007

humör

ja, mitt humör. det ligger numera utanpå kroppen. mer än någonsin. känner mig växelvis lycklig, ledsen och tvärförbannad. stabilt värre.

kräksjukan är över. E har varit hemma måndag och tisdag. men i morgon bär det av till dagis igen. på torsdag är det luciatåg och grejor. i år ska de ha tåget utomhus... sån tur är får vi iallafall fika inne. stackars barnen kommer få köldskador annars... ska bli intressant att se hur söta de är med vinterkläderna under lucialinnena också. ska försöka få bra bilder att publicera!!!

vart aldrig till barnmorskan igår. sköt upp till torsdag pga E's magsjuka... i morgon ska jag på en spännande grej. det kallas aurorasamtal och är till för förlossningsrädda personer. man får träffa en barnmorska som är utbildad för att ha samtalsterapi kring detta med förlossning. jag är nog egentligen ingen förlossningsrädd person. iallafall ser jag det inte själv så. MEN när E skulle födas så blev jag liksom paralyserad av skräck när smärtan kom. jag kunde inte alls hantera smärtan och blev mycket mycket rädd. inte bra att bli rädd och spänna sig när man ska föda barn. det förstår ju jag som är sjukgymnast. men det liksom låste sig. och det vill jag INTE att det ska göra denna gången. därför bad jag barnmorskan remittera mig till auroramottagningen. ska bli spännande och rapport kommer självklart.

mina ben är numera svullna som stockar om kvällarna. domningarna i fingrarna har börjat (carpaltunnelsyndrom, N. medianus i kläm).

pratade med god vän nu i kväll. bra bra bra! viktigt med vänner. självklart kanske men det tål att skrivas ändå.

dagens musiktips: "Sunscreen" med Baz Luhrman. klart tänkvärd "låt"...

Inga kommentarer: