torsdag 20 december 2007

Jullov

idag gick E sista dagen på dagis och J jobbar sista kvällen före jullovet. skööööööööööööööönt. ska bli så härligt att ha hela familjen hemma. massor med julmys och sen bara soft ledighet och nyårsfirande. idag har J (och jag lite) städat. i morgon blir det till att handla julmat och gran samt att julpynta!

mår bra i graviditeten nu igen. konstigt hur himla mycket upp och ned det kan gå. 33 fulla veckor nu. jag kan känna att cirka 4-5 veckor är max av vad jag klarar mer. lagom att det sätter igång vid 37-38 veckor fulla. annars tror jag att jag drar till specförlossningen och ställer till med en scen. jag menar, hur ska jag kunna bära magen. den är ju stor som den är IDAG. de sparkar och har sig iallafall. börjar mer och mer kännas som att det är två flickor. elin och anna. men jag har ju haft fel förr.


vet inte om jag berättat att en vän till en vän tagit sitt liv. jag kände henne inte men kände till henne och träffade henne många gånger då min vän och jag var yngre. blir bara tom när jag tänker på det. hur dåligt kan en människa må? det kan vi aldrig förstå, vi som inte varit så långt nere på botten. vi går här och lallar och förstår bara inte. att ta sitt liv kräver ju en oerhörd vilja och planering. determination. jag blev så ledsen när jag hörde. lider med min vän också. och lider kanske allra mest med den döda flickan och hennes föräldrar. allt blir så mycket tyngre när man själv har barn. någons barn har tagit sitt liv. gjort slut på det. det värker i mitt hjärta och jag kan inte annat än att bara känna mig tom. hur värdelös är jag inte? ska tända ett ljus för henne nu. den vackra vackra människan. nu är det tänt. jag vet att begravningen var idag. helt ofattbart. hoppas hoppas hoppas så att hon firar jul i himmelen nu och att hon får ro där. frid.

Inga kommentarer: