onsdag 12 december 2007

Tjejerna

ikväll har mina tjejer varit här. kallar dem så. jag fick en JÄTTEFIN orkidé och en födelsedagskalender, precis som jag önskat mig. kalendern alltså. de fixade nachos och hade köpt med sig en god tårta som jag inte kunde äta eftersom den innehöll massor med nötter. men det gjorde inte så mycket. bara lite.

oroar mig lite för E. hon känns inte 100. klagade över ont i magen ikväll, tänk om magsjukan kommer igen? verkade så trött... verkar sova lite oroligt. hm, jag är bortskämd med att hon alltid mår toppen och nu när hon är lite vissen så blir jag direkt helt hypad. hoppas hon piggar på sig snart. kan ju i och för sig förstå om hon är vissen. känner mig själv lite sådär. förkyld och lite halvdeppad över denna pissiga årstid. vi har gråväder VARJE DAG. ingen sol och ingen snö så långt ögat når. vågar inte ens hoppas på en vit jul längre.

lucia i morgon. ska bli roligt. tåget ska vara utomhus...så jag ska bylsa på massor med kläder under lucialinnet. sån tur är så får vi fika inne sen när de sjungit färdigt. jag har strukit linnet och tagit fram det som behövs nu ikväll. utmaningen blir i morgon att få upp E och J klockan 6.30 och äta frukost för att vara på dagis 7.15. vi är ju vana att få sova ut och chilla på morgonen i den här familjen. särskilt efter att jag blev helt sjukskriven. kommer bli en chock sen när det är dags att börja jobba igen och för barnen att gå heltid på dagis... det ligger långt fram i tiden... men E har verkligen varit priviligerad med att inte gå för mycket på dagis. läget har varit sånt att hon sluppit långa dagar och långa perioder med femdagarsveckor... så kommer det inte bli för twinsen. eller ja...ingen vet ju vad framtiden bjuder. det får vi se om drygt 1,5 år eller så...när det är dags att skola in de båda. känns overkligt...

var på aurora idag också. skööööööööööööööönt att äntligen prata med någon som kan svara på alla mina frågor om förlossning och allt kring det hela. helnöjd känner jag mig med det samtalet. ska dit en gång till 2/1 och då ska vi gå upp och kika på specialförlossningens lokaler. ska på sååå spännande!!! till barnmorskan i morgon också...hb, bt, urinprov osv...

skriver mer i morgon om lucia och bm-besök. kanske!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: