lördag 29 december 2007

Too pregnant

det är helt sant. jag är för gravid för allt. fixar ingenting känns det som. det nya är att min arm/hand (höger) domnar bort om nätterna. detta resulterar att jag vaknar 1-2 ggr/timme och måste upp och röra mig. då jag ställer mig upp och armen hänger lodrätt så kommer känseln tillbaka. man blir ju sådär pigg av att vakna så många gånger per natt. känner mig slut och har mörka ringar under ögonen. har samlat på mig en del vätska senaste veckan också. fötterna och anklarna ser inte roliga ut. har ökad klåda över hela mig. värst på fötterna som nu är fulla med små sår pga att jag kliat så illa. känns bra. 34 fulla veckor nu + 2 dagar. undrar just hur länge till jag ska gå. är ju sååååååååååååå otymplig, trött och oduglig. vanliga linda är hyfsat smal och smidig. oftast pigg och alltid i farten. nu är jag alltså tvärtom. visst, det är kanske bra att coola ned när det gäller vissa saker. men att gå från 100 till 0 såhär. det är jobbigt.

nu är jag mest en rödflammig valross. tur att jag har J. världens, utan tvekan, bästa man.

julen var bra. och det är härliga dagar nu när J är ledig. kanske därför jag inte skriver så mycket. eller så är det för att jag är tjock och lat. I don't know.

so long.

Inga kommentarer: