måndag 14 januari 2008

2800 gram

idag dags för ultraljud nummer fem under denna graviditet. vi fick komma in 50 minuter efter uppsatt tid och doktorn var väldigt ny. ultraljudet tog alltså vääääääääääääldigt lång tid. jag stressad över att behöva hämta E en hel timme senare än vanligt. E helt oberörd och nöjd som alltid när jag hämtade...

allt var iallafall bra på UL (=ultraljudet). bebisarna ser friska ut, hjärtana slår och de väger nu 2800 gram per stycket. precis som tidigare följer de exakt normalkurvan för enlinggraviditeter. känns bra. mina stora fina barn! kom ut till mamma nu.

allt fint sen på kvällen. de senaste dagarna flutit på. mysigt med helg. jag mår ok men sover illa och besväras av klåda och att armen/handen domnar nattetid. särskilt klådan gör mig crazy. samtidigt som att jag inte vill något hellre än att det ska starta så känner jag mig så sjukt nervös. inför förlossningen alltså. shit pomfritt, ska jag göra det där onda IGEN...två gånger?

måste ner och hämta fler digestivekex. gött.

vad finns mer att skriva om? känner mig tom i bollen. jag är så full i magen att jag blir tom i huvudet kanske.

har kikat lite på idrottsgalan i pauserna på cityakuten idag. zlatan vann jerringpriset...fast jag hejade på sanna kallur. hon är så lättgråten och söt. vilken fighter. hennes kropp gör mig grön av avund. fatta att vara så stark och uthållig.

jag snackar om att komma i form efter förlossningen...men jag kommer ju inte ha tid att träna de närmsta fem åren eller så. får bli någon promenad med den blytunga tvillingvagnen ibland dårå. magen kommer aldrig att bli normal efter detta. får fixa nån fin baddräkt till sommarn. kanske nån som täcker både rumpan och magen... ?

Inga kommentarer: