tisdag 1 januari 2008

2008!!!

ett nytt år har kommit. gränsen har passerats av bebisarna och jag hälsar dem nu VÄLKOMNA UT!!!
skämt åsido fast ändå inte. jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT på att vara denna otympliga val. ser helcrazy ut och vågar inte ens väga min stora kropp. help! i morgon ska jag hem till en kollega som själv har tvillingar...de är nu 16 år. ska bli spännande att höra vad hon har att säga, ge för råd och så vidare.

nyår igår avnjöts tillsammans med de enda vänner med barn vi har. tredje året i rad vi firar med dem. de har en grabb som är jämngammal med E och en liten tös som är ett och ett halvt år... trevligt trevligt. vi skålade vid 22.30 och sen totaldeckade E. klockan tolv tittade J och jag på fyrverkerier genom fönstret och lyssnade när Malmsjö läste upp "nyårsklockan". gillar den dikten.

lite trötta och sega idag. E är förkyld och lite febrig och inte alls i form. min lilla skrutta. hoppas verkligen hon piggar på sig nu. känns som hon varit förkyld/halvkrasslig länge nu. tussen!!!

min ljuvliga man går här och pysslar och mysslar. han säger att jag inte alls är jobbig och att jag är fin. så UNDERBAR!!! för jag är skitjobbig nu. klagar hela tiden på min klåda, smärta, otymplighet, gigantism, övervikt osv...dessutom är jag inge vidare fin. mer valrossaktig. I love my husband.

jag har en liten hemlis också. men den kan jag ju inte berätta. för då är det ju ingen hemlis.

ena sekunden tänker jag "jag orkar inte vara gravid mer nu...snälla bebisarna kom ut" och i nästa "hjälp...jag ska föda två barn snart....hur ska det gå........såååå nervööööööööööööös". den som sa att det är DUBBELT att vänta två barn hade sannerligen inte fel.

Inga kommentarer: