torsdag 17 januari 2008

ORO

levervärdet idag 39. gränsen för medelsvår hepatos går vid 40. svår hepatos är efter 70. normalvärdet är under 10...sist hade jag 10. åtgärd är att de vill att jag tar ett nytt prov på måndag morgon... känns så långt dit. oroar mig massor. läser om dödföddhet och annat hemskt i samband med hepatos på nätet. hjälp. annars var det stabilt idag på mvc. bt ok och allt annat med. bara levern som krånglar nu alltså. marie, min bm, undersökte mig och tyckte jag var öppen 1-1,5 cm. känns ju bra även om jag vet att så kan vara fallet flera veckor innan förlossningen. har en del känningar "neråt". känns som att någon vill ut snart. inte värkkänsla utan mer som små knivhugg i bäckenet och i ljumskarna.

ska strax gå och lägga mig. ser inte fram emot sömnen...eftersom det ju knappast blir någon alls nattetid. sover bättre om dagarna.

vecka 37 fulla idag.

börjar kännas som att jag alltid ska vara gravid. känns overkligt att det ska komma två barn ut av detta... hoppas de vill komma snart. kanske i morgon? jag har sagt till dem att de är välkomna. men de lyssnar inte.

Inga kommentarer: