torsdag 31 januari 2008

Uppdatering

kort uppdatering från spädisbubblan:

när bvc-tanten var här i tisdags på hembesök hade båda två gått upp fint i vikt. snart tillbaks på födelsevikten. nästa bvc-besök är på torsdag i nästa vecka.
tjejerna är mest lugna och morgnar och förmiddagar. sover ganska långa pass då. på eftermiddagar/kvällar vill de amma HELA TIDEN. ganska låst blir mamman då och har stora problem med att hantera ett tangentbord. hihi. vissa nätter sover de fint och andra inte. lite tidigt att uttala sig om rutiner och så ännu. de är ju bara 10 dagar gamla.
det går bra med E. hon har mkt tankar säkert men leker och beter sig ganska som vanligt. vill pussa syrrorna ofta. för mig är det jobbigt och en sorg att inte kunna ge henne samma som förut. men så är det ju att bli storasyster. extra tufft med två syrror såklart. om kvällarna när jag ammar intensivt känns småtöserna som en mur mellan mig och E. men det kommer ju att bli bättre. amningen är ju sån här i början. och vill man amma så får man liksom ta det. E mår iallafall bra. går på dagis tre dagar i veckan nu från och med denna veckan. tis-tor 9.30-14.30.

ikväll kommer J's bror + flickvän och sedan mina tjejer. blir lite stressigt med besök... men roligt också. i morgon lugn och ro igen. det jobbiga med besök är just nu när jag ska amma båda töserna samtidigt. visar liksom båda tuttarna och slappismagen på samma gång. hugaligen.

lycklig är jag. mitt i spädisbubblan så infinner sig ändå en känsla av lycka. eller ja, man pendlar mellan total lycka och total förvirring. amningshormonerna gör dessutom att jag till och från kan börja storlipa utan uppenbar anledning. stackars stackars min man. som för övrigt är den bästa man kan ha. utan honom hade jag aldrig fixat detta. inte en chans.

mkt pappersarbete nu också. herregud. bilder kommer. I promise.

Inga kommentarer: