söndag 6 januari 2008

vardag?

E leker med kompisen L från vår gata. de har så roligt. så härligt att lyssna såhär i smyg på vad det gör för bus.

nu har vi varit lediga i drygt 2 veckor hela familjen. jullovet tar slut för J i morgon då han återgår i arbete och för E på tisdag då det är dagistajm igen. hennes förkylningen är borta nu. skönt. det är nog bra om vi får lite vardag alla tre innan de kommer. de där två där inne.
det har varit skönt med ledighet för oss alla. vi, eller iallafall jag, har försökt njuta av att få sova till cirka klockan 8 på morgonen. det är ju sovmorgon om man jämför med vad som komma skall.

min nya nattrutin består i att jag somnar vid 12 och vaknar runt 4.30. då är min höger arm helt bortdomnad plus att den värker. min nya fina nattortos jag fick av arbetsterapeuten hjälper inte riktigt. bara nattens fyra/fem första timmar. sen kliar det så jag blir crazy men det har jag ju redan berättat om tretton gånger så det är ju old news. fruktansvärt jobbigt är det iallafall.

jag drömde att vattnet gick.

i morgon ska jag till bm och nästa måndag (14:e) är det dags för det sista tillväxtultraljudet. ska bli spännande. efter den 14:e får de hemskt gärna komma. vill ju träffa dem nu. mina nya barn. undrar hur det kommer bli. går aldrig att föreställa sig. undrar om jag kan älska dem lika mycket som jag älskar E? vad är det för sort på dem? vad kommer de att ha för personlighet? jaja... det viktigaste och fokus nummer 1 är som vanligt att föda fram två friska barn och bibehålla en frisk mamma.

tusen tankar i ett nytt år 2008.

lite snö här idag förresten. E och J försökte åka pulka och kom in pissblöta efter en dryg timme. härliga vintriga göteborgstrakt. snön ligger max 3 timmar här. får la se om det blir någon riktig köldknäpp i år.

Inga kommentarer: