tisdag 21 juli 2009

Bristande respekt

jag försöker att vara en ödmjuk människa. det går bra ibland. två saker har jag tämligen svårt att förstå. det ena är folk som kommer för sent. det andra är människor som åmar sig när de är sjuka och ligger i sängen hela dagen och gnäller. det sistnämnda har jag pysslat med de senaste dagarna. fick feber i lördags kväll och under söndagen hade jag 39 grader hela dan. förutom då jag kallsvettades på panodil. jag hade grym ångest om kvällen och yrade om svininfluensa, hjärnhinneinflammation och att jag inte ville dö ifrån mina barn. nej, jag är inte överdramatisk. inte alls. på måndagen ringde jag vårdcentralen. i måndags skulle jag för övrigt börjat jobba igen. gick ditt med mina symtom: hög feber och värk i nacken, ryggen och huvudet. jag hade halsfluss. hepp. inte minsta ont i halsen. men okej. säger doktorn att det är så så är det väl så. så nu knaprar jag penicillin och hasar runt i huset med trötta ögon. stackars J får dra hela lasset. igår orkade jag ingenting. idag har jag orkar ytterst lite. fortfarande febrig. olustig. ont. trött. sjuk. jag tycker sååååååå synd om mig själv.

förutom att åma mig över min vedervärdiga halsfluss vet de som känner mig att jag allt som oftast är rätt sen för det mesta.

ödmjukheten blir lättare.

annat nytt denna vecka av elände: syrran vart inlagd på östra för blindtarmen...fick antibiotika och är nu bättre och hemma igen. mamma snubblade i trappen igår med en skållhet plåt och brände benen och slog i bröstet och pannan. J's morfar har fått en stroke. en olycka kommer sällan ensam eller vad de nu säger. som väl är verkar stroken vara lindrig och mor och syrran är som sagt bättre igen...

i övrigt tampas vi och sliter vårt hår över vår stora tjej. hon gör INGENTING som man säger. hon säger NEJ till allt och bråkar och skriker och har börjat slåss. några tips någon klok?

hepp.

2 kommentarer:

Emma sa...

Stackare! Inte kul att vara sjuk, stor krya på dig kram.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag hade halsfluss två gånger i höstas och har nu en mycket större förståelse vad gäller feber och sjukdomar nu. Man är ju totalkass!Ömka på du!

Mammans olycka lät helläbbig, och stroke! Och blindtarmen, hann det gå långt? Hoppas alla mår bättre nu.

Svårt med dottern... kan det hänga ihop med att man sliter lite mer på varandra i semestertider? Eller är det samma visa när vardagspusslet drar igång (kanske värre?!).