onsdag 15 juli 2009

Här är mitt liv

två gamla kursare från utbildningen kom på middag. precis innan var vi och badade i sjön. det kommer så fina rakt in i vårt liv, som de inte annars är en så stor del av. senast vi sågs var förra sommaren.

mitt hår på ända och i urtvättat linne och shorts från 2001. mamman ett vrak. tre trötta barn. vid middagen roar sig en övertrött ellen med att hälla absurda mängder citronextrakt i sitt vatten. småtjejerna ålar sig som två dårar i stolarna medan vi vuxna försökte tala om arbete, plugg och annat som rör vårt vuxna liv. mamman svettas. mamman splittrad. undan med maten (vad smakade den nu, vill ju vara bra värdinna), fram med kaffe och jordgubbar som de fina hade med sig. kaos. ända sättet att få lugn vid kaffedrickandet och dessertätandet var att ge de små var sin pinne med isglass. E drog till en polare (I understand her). pratar. få barnen nöjda. försöka lyssna. svettas. mitt kaos.

mina fina vänner. förstår de att jag hörde dem? tror knappt jag hade tid att få ögonkontakt... välkommen till mitt kaos.

hepp. nu ska jag kränga barnkläder på tradera. och köpa nya inför hösten.

3 kommentarer:

Linda sa...

ska oxå kränga en del kläder på tradera snart! Och så såg jag de nya suuuperfina fleecetröjorna på POP. Turkos, gul, grön och lilarosa. Dregel...

Förresten jag har overall/overaller som kanske kan passa smådamerna om du är intresserad.

vi hörs

Linda sa...

jag är som alltid väldigt intresserad!!! kramis. såg det där om badet igår alldeles för sent. kramis igen!!!

Vikkan sa...

*haha* Jag kränger också kläder på Tradera just nu! Har lagt upp ett gäng annonser men ska lägga upp fler.

Fyndade två nya Molo lurvfleece till E och J som de kan ha i höst. Tradera är som ett gift! *ler*

Kram Vikkan