söndag 26 juli 2009

Tomorrow

i morgon, en vecka "för sent", ska jag börja jobba igen. har inte vågat kolla i min jobbalmanacka... det får bli i morgon. när jag är på jobbet. det ska bli skönt att börja jobba. men ändå sorgligt. kommer sakna mina små tussar hela dagarna. och om bara någon vecka börjar det riktiga allvaret. dagis. ekorrhjulet sa en tvillingmammakollega till mig i sin blogg. det är väl in i det jag är på väg. inget fel. men ett faktum. föräldraledigheten är slut för min del. mina små bebisar är inte riktigt bebisar längre. de går. äter i princip själva. pratar. gör sig åtminstone förstådda för det mesta. förstår det mesta vi säger. E är så stor att jag måste gnugga mig i ögonen rätt ofta. ellen och ester har utvecklats till två små sockriga individer. ellen: vacker, framåt, tuff, otålig, oförsiktig, viljestark, mjuk, pussig och äääääääälskar sina nappar. ester: sötis, clownen, busig, mysig, kramig, observatör, försiktigare, kolla först - sen göra, fnissig och ääääääääälskar välling.

vi gick till fotbollsplanen idag (stor öppen yta, lätt att passa och hålla koll). låg i gräset och spanade på min familj. jag älskar dem så.

jag är så glad. för det jag har.

nu börjar detta inlägg bli väl kletigt kanske.

på tal om kletigt. ernst kirschsteiger eller "horst burgenkeller", som pappa säger. jag respekterar att så många människor verkar dyrka ernst. jag tycker också att ernst är bra och gör bra saker ibland. MEN. när ernst ligger på en brygga och lagar pesto i en solig skärgård. då blir det lite lite för mycket för mig. det blir så bra att det inte är sant. ernst kirschsteiger (stavning?) blir inte sann. allt blir så perfekt somrigt och ernstigt att jag blir irritierad. irriterad på att ernst för mig att känna mig misslyckad. vem har en sån sommar som ernst. VEM ligger på bryggan och lagar pesto? not me. samma när ernst hade julprogram förra året (eller förrförra) och pulsade omkring i snön i typ jämtland i sin lusekofta och allt var så juligt att alla andras jul framstod som ett skämt. nej. ernst/horst är inte för mig. men han är för många andra. det har jag ju förstått.

skål för ernst.

dags att natta sig själv.

Inga kommentarer: