tisdag 28 juli 2009

Rationell

igår var syrran här på kvällen och vi hade lite myskväll efter att barnen somnat. J var på stan och drack några öl med en kompis. det behövde han!

idag har jag jobbat.

J tog med sig barnen och åkte till Anten tillsammans med en grannfamilj för att testa deras gamla tåg. kolla HÄR. det hade varit minst sagt stressigt när de skulle packa ihop sig på morgonen. mamma organisatör var ju inte hemma. men det verkar som att de haft en toppendag iallafall. E lekte tågchaufför hela kvällen här hemma. småtjejerna lekte förnöjd medan J röjde nedervåningen+lagade middag och jag tog hand om MASSOR av tvätt här uppe medan barnen lekte så snällt så snällt. jag häpnar över deras utveckling. den 18/8 ska vi på 18-månaderskontroll (fast de nästan är 19 månader då). ska bli kul att se hur stora de blivit... jag har tagit semester den dagen...

ikväll ska J och jag betala våra räkningar och göra lite budgetplaner inför hösten. dricka en kopp te och hinna prata med varann lite kanske.

på fredag ska vi på U2 tillsammans med min kompis, hennes sambo, hennes lillasyster och sambons kompis. ska bli härligt. först var det tänkt att barnen skulle sova ute hos mamma och pappa så att J och jag kunde få SOVMORGON... men nu blir det nog så att mamma, pappa och syrran kommer hit istället. mamma mår ju sådär efter att hon ramlade med plåten. brännskadat benen, en finger som ser ut som en tennisboll och så slog hon i bröstbenet rejält så hon har ont hela tiden... sovmorgonen får bli en annan gång. SENAST när vi har bröllopsdag i oktober. DÅ kan barnen sova hos mamma och pappa. OM alla är friska då förstås. det kan man ju aldrig räkna med.


i morgon ska jag till borås med jobbet i ett ärende. passar på att ta lunchen hos farmor. hon lät så deppig och uppgiven idag när jag ringde och bjöd in mig själv på lunch. "du får sätta på kaffet själv min lilla tös, för jag kan inte längre"...så sa hon. ska nog köpa med mig en blomma. till min lilla farmor. känns som att hon har gett upp. som att hon vill återse farfar igen.

Inga kommentarer: