torsdag 30 juli 2009

Monstret

det är den där veckan i månaden och jag transformerades alldeles här i eftermiddags till ett fruktansvärt monster. vill, om jag ska vara uppriktig, bara lägga mig i soffan trycka i mig lösgodis och bara be den som stör mig att dra åt...ja. dra, helt enkelt. jag veeeeeeeeet att man bara inte KAN bete sig på detta sätt. så därför håller jag inne med mina hormoner och är tyst. jag förvandlas till bitterfitta. allting stör mig. dammet på golvet. barbieskon under badkaret (varför tar jag aldrig bort den), mina übertörstiga orkidéer, ljudet från bussen, tåget som var 9 minuter sent, expediten på Lindex, expediten på Pressbyrån. för att inte TALA OM killarna på tåget som var riktiga tyyyyypiska grabbeligrabbgrabbar. typ mellan 15 och 17 år eller så. solbrända. tuffa kläder. höga röster. jag ville bara läsa min bok på tåget. ifred. grabbeligrabbgrabbarna sätter sig nära mig och börjar visa varandra filmer i sina respektive mobiler. de tyckte också att det var en bra idé att spela upp samtliga mobilsignaler i sina telefoner så att hela j-a tåget fick lyssna. till slut gav jag dem en mordisk blick. ganska lång. sen log jag snällt. jag sa inget. men de tystnade och jag kunde läsa min bok. en annan dag hade jag kunnat läsa trots diskot på tåget och tänkt att "så söta killar, hela liiiiivet framför sig, så söta, så ljuvliga... vilket äventyr de har framför sig". men som sagt, inte idag. idag är jag mensmonstret. i mitt nästa liv ska jag helt klart bli man. ingen mens på ett helt liv. inte en enda hormon knappt. så skönt. inga p-piller heller behöver de. nu är det klart. i mitt nästa liv. då blir jag man. eller så uppfinner jag ett p-piller för män och blir en framgångsrik kvinnlig forskare. vi får se. nu ska jag försöka göra något vettigt.

3 kommentarer:

Vikkan sa...

Känner så väl igen mig...! Jag hade PMS idag jag! Ungefär lika kul...not!

Men snart är det bra igen, det kan man ju iaf trösta sig med, och en och annan pralin förståss!

Styrkekram Vikkan

Linda sa...

hahaha, det blir ju ett kapitel i din kommande bok här varje dag!

Evelina sa...

Precis vad jag tänkt som linda skrev. Man får vara en bitterfitta. Jag har bestämt det, för jag kan vara en utan mens. Man kan omöjligtvis stråla som en sol var eviga dag.
Massor av kramar från en som helst vill vara och kunna bete sig som en 1 1/2 åring hela livet.