fredag 22 februari 2008

En månad och en dag

igår blev småtussarna 1 månad. jösses, vad tiden flyger fram. dagarna liksom rullar på och så plötsligt är de en månad redan. sötungar.
det går bra. kvällsgnället är bättre, som jag skrivit innan... och det liksom flyter på. visst är det intensivt och så men så länge ingen gallvrålar är iallafall jag nöjd.

idag har vi bakat kanelbullar här hemma. såååååååååååååååååååå gott! jag borde iofs inte äta så mycket sånt mer... men jag avvaktar med att börja tänka på figuren ytterligare en månad. när bebisarna är 2 månader ska jag medvetet börja minska massan på min kropp. inte banta eller så... men undvika candy, kakor och allt det däringa goda, ni vet.

ester ligger på mage i mitt knä och fiser, nice. jag undrar just när man ska lära barn när det är och när det inte är okej att fisa/rapa. jag menar, E fiser ju ibland. men inte gärna kan man väl lära en snart fyraåring att man inte får fisa? då får de väl ont i magen? beror kanske på vilken typ av familj man lever i också. helt ärligt så är ju vi en ganska naturlig familj... if you see what I mean. men det är ju skillnad att rapa hemma och borta... eller? talking about them i-landsproblem nu...

E och J har varit och gjort några ärenden. bland annat köpt en jacka till E på POP som kostade över 1000 kr. jag tycker det är för dyrt. visst, det är suuuuuuuuuuperbra jackor, men vi har inte råd med sån lyx. inte nu och inte de närmsta typ 5 åren heller för den delen. måste snacka med J och E när de kommer.

ikväll är det för övrigt final i på spåret... jag vet vilka som vinner för det står på wikipedia. men det är ju spännande ändå.
jag är för övrigt hyfsat pensionärsmässig. på spåret och P1. jaja.

Inga kommentarer: