måndag 4 februari 2008

Måndag

idag har jag varit trebarnsmor i 2 veckor. en löjligt kort tid.

E och J ser på snövit. strax kommer våra vänner och träffar småtöserna för första gången. Ester är i J's famn och Ellen sover. och jag kastar mig över datorn. saknar den lite. men bara lite.

allt går bra för oss. lite trött är jag ju förstås men så ska det ju vara. smågirlsen sover mest, tycker jag. nätterna känns kaosartade... tjejerna sover fortfarande jämte mig. känns onaturligt att lägga dem i egen säng än så länge. litar på min magkänsla. läser mycket om att man ska synka barnen. inte lätt när de är såhär små... men det ger väl sig.

nu ska jag väcka lilla Ellen och klä på henne så att hon är representabel (fniss) när min vän kommer med sina båda barn. då hinner jag amma lite innan också... amma amma amma... jag har verkligen upphört vara jag. just nu är jag bara mamma. längtar efter att få vara lite kvinna också. och J's kvinna. fnissar igen.

Inga kommentarer: