tisdag 19 februari 2008

Städa








ellen













ester
idag har vi (mest J) städat. bebisarna har varit supernöjda hela morgonen/förmiddagen. de sover, äter, bajsar, ligger vakna och plirar och sen äter de igen och sen somnar de om. underbart!!! om kvällarna är de som jag skrivit innan inte lika nöjda. blir en del gnäll. magen som krånglar om kvällarna, tror jag. E var likadan när hon var spädis. vi har köpt och ger sempers magdroppar men de hjälper hittills föga. vissa dagar är de supergnälliga på kvällen och andra inte alls... svårt det där. men så länge de är såhär "snälla" på dagarna så står man ju ut på kvällen. idag har vi sovit en stund också...passar på att vila extra när E är på dagis. just nu är E och J och handlar på willys. behöver ju ha mat hemma också.

idag är en bra dag. känner mig lycklig med livet. förut när de låg nöjda på skötbordet och tittade på varandra (kanske) så började jag nästan gråta av lycka. man blir löjligt lipig av att vara morsa. kan ju knappt se på nyheterna längre. lipade senast igår mitt under rapport. crazy.

det gick super på bvc igår. båda töserna ökar jättemycket i vikt. ellen hade gått upp 370 gram den glupskingen. även ester hade gått upp nästan 300 gram. duktiga tjejer. och jag är ju tacksam och glad så länge bara bröstet räcker. att blanda ersättning och hålla på är mindre kul. massa bök med att koka och värma och greja...

kanske borde passa på att hänga lite tvätt nu när allt är kolugnt här hemma. eller så gör jag det inte. mkt trevligare att sitta vid datorn och göra nada. tål att tänkas på.

pöss!








Inga kommentarer: