söndag 16 mars 2008

Barnkalas

E har varit på barnkalas både lördag och söndag. stora tjejen min! i fredags morse kom hon själv på idén att åka till mormor och morfar och sova där. hon ringde mormor och frågade och morfar hämtade henne efter sitt jobb vid halv fem. sen kom hon hem igen igår förmiddag vid 11. min stora stora tjej!!! svider lite i hjärtat när hon är så stor plötsligt.
hon fortsätter att testa mycket men det går bättre sedan vi låter henne vara som hon vill med E&E. är dock lite orolig nu eftersom E har börjat att gå på toa och kissa MYCKET oftare än vanligt. detta kan ju också ha med storasysterreaktionen att göra...MEN jag ska ändå ringa vårdcentralen i morgon och be att få lämna ett urinprov. vill ju inte att hon går omkring med en "dold" uvi om man nu kan göra det. ???

idag var det supersoligt ute. mycket vår. men sen såg jag på nyheterna att det ska bli kallt och kanske till och med snö i veckan så jag lägger vårkänslorna på hyllan ett tag till. känner av pollen dock.

E&E ligger på soffan och sover. J ser på fotboll. repris från idag. E sover sedan cirka 21.

jag dricker te. utan honung. för bloggens titel till trots så har jag lagt ned det där med honung. försöker ju minska på sockret. satsar på beachsäsongen 2012. bara 4 år kvar dårå.

igår var förresten tjejerna här på kvällen och såg på schlagern. charlotte vann och det var ju bra. hon ser lite ut som en transa. kanske säger jag det för att jag också vill ha sådär snygga ben? men iallafall så gjorde hon en bra låt på ett proffsigt sätt. hoppas hon klarar sig bättre i europa än arken gjorde förra året. europa förstod inte ola salos skönhet?!

Inga kommentarer: