tisdag 4 mars 2008

Otillräcklig

jag räcker inte till. inte till alla mina barn. E har det jobbigt nu. hon kräver massor av bekräftelse och uppmärksamhet. hon "tramsar" massor och testar MYCKET om det vi säger verkligen gäller. hon är söt mot töserna men har svårt att acceptera att hon INTE får störa dem när de sover och att hon måste vara försiktig med dem. hon trotsar en del och jag märker att hon har det tufft. vi försöker att vara konsekventa och tydliga med vilka regler som gäller. vi försöker också att se henne och ge henne ALLT vi bara kan... säger till henne ofta att jag älskar henne och försöker att visa det så mycket det bara går... men frågan är om det räcker? tänk om hon får men/ärr i själen av detta? jag vet att jag är helhypad. but that's me. min söta, stora flicka... hur mår du? ska in och pussa henne nu. mitt hjärta blöder lite och jag undrar hur en mamma ska räcka till tre...?

time for bed.

Inga kommentarer: