lördag 22 mars 2008

Påskafton

vi skulle vart till vänner idag egentligen. men eftersom J är lite dålig så avvaktar vi en vecka med det. vill inte smitta dem. var hos svärmor istället. nice. såg på konståkningen också. synd att det inte gick bättre för kristoffer. kanadensaren som vann var ingen favorit direkt. lambiel, that's my cup of tea. en sak som förvånar är att det tycks vara ok att tycka vad som helst om konståkning. "alla killar som åker måste ju vara gay", "ingen sport" och "enformigt". när jag hör sånt blir jag rasande (inuti) och funderar på hur jävla enformigt det inte är att springa efter en stupid boll på en gräsplan i 90 minuter. eller ännu dummare: att jaga en svart snusdosa (puck) på en is i 60 minuter. urfånigt. häromveckan var det ett jääääääääääättelååååååååååååångt reportage om foppa på sporten. han är skadad. ska han spela? ska han inte spela? jag känner bara att vem fan bryr sig. foppa är ju tokrik. varför lägger han inte skridskorna på hyllan och chillar lite istället för att obsessa med sina skador hit och dit. så, nu fick jag spytt ur mig det också. kanske inte särskilt ödmjukt men ändå.

J sover nu framför tv:n. zlatan spelar mot juventus idag. ester sover jämte honom (J alltså) i soffan. ellen sover i babysittern vid mina fötter och E sover på sitt rum. alla sover. utom jag. ganska skönt att vara ensam vaken för en gångs skull.

det är stökigt här hemma. och dammtussar. men jag måste vänja mig nu. ingen idé att hispa över det. måste lära mig att leva i oredan och kaoset. ta ett djupt andetag och bara stå ut. det gör ju inget. eller?

jag gäspar.

Inga kommentarer: