fredag 21 mars 2008

Långfredag

idag har varit en sån där bra dag. bebisarna har varit lugna och fina HELA dagen. och nu har de sovit HELA kvällen. sååååååååååååååå skönt med en dags "vila". igår var mamma här också... då fick vi också lite andhämtningspaus. gôtt!
påskriset står på bordet och äggen är målade. vi brukar måla kokta ägg med vattenfärg... vi ska äta dem till frukost i morgon. vi har bakat kladdkaka idag också. och slängt återvinningen. och så lekte E med sin kompis L på kvällen. så söta de är när de leker!

småtöserna ler nu båda flera gånger per dag. ellenbellen är lite tidigare i utvecklingen (och större och glupskare). hon klarar att lyfta huvudet och hålla några sekunder då hon ligger på mage. mäster ester klarar inte detta utan börjar istället gallskrika när jag lägger henne på mage... ellenbellen gör lite coola sounds när man pratar med henne också. så gulligt att jag börjar lipa. känslomässig inkontinens har vi ju talat om tidigare (=har jag skrivit om förut).

det är, på tal om ingenting, snö ute. vi har väntat på snön sen i november. så skönt att det kommer nu i slutet av mars då vi precis givit upp snölängtan för vårlängtan. menmen. våren kommer nog tids nog. ändå. för det gör den ju alltid.

viktkontroll. vi fick en ny våg av mamma som är mer korrekt än den förra som var snäll (dvs visade vågen för få kilon). jag har nu exakt 6,7 kg kvar till målvikten. min mage ser ut som en ledsen bulldeg. fint och nice! not.

på tal om ingenting, igen, så jag på sista debatt med stina (lundberg?). det handlade om en 17-årig tjej som skriver en modeblogg. hon försörjer sig på detta. helt sjukt. hennes liv var ju tokglamouröst!!! jag menar, vem vill läsa om bebisar som ler och om mina viktkurvor när det finns fräcka handväskor och nya läppglans att spana in? livet är så strange.

dags att sova. sova=halvslumra och amma samtidigt.

Inga kommentarer: