måndag 3 mars 2008

Ruhe

ännu en lugn dag hos vår familj. twinsen sover mkt och verkar trivas med livet. har knappt ammat alls idag känns det som. kanske tar de en paus i tillväxten nu efter att ha vuxit så extremt senaste 2 veckorna? vi har iallafall varit ute idag också. vårsolen lyser på oss och alla i la familia mår ju bra av att vara ute.
E och J är på babyhörnan och får lite service på vagnen, som vi ju köpte begagnad. den drar lite åt höger = inte så bra för ryggen när man kör.
jag har städat badrummen, hängt tvätt och plockat undan lite. mitt liv är så spännande!!! nu väntar jag på att småknytten ska vakna.

idag är förresten första dagen i mitt nya liv (asgarv). nej, men ärligt. jag har nu gått ned 20 kg och har följaktligen 9 kg kvar av min trevliga bebisfetma. nu verkar kroppen ha slutat att tappa vikt utan att jag anstränger mig och det är alltså dags att själv ta tag i saken. från och med idag är det alltså slut på för mycket fika. J och jag har ju kvällsfikat jättemysigt VARJE kväll senaste tiden och det funkar ju inte i längden. nu ska resterande 9 kg alltså bort. vi får väl se hur det går... inte att jag ska banta eller så. det ligger inte för mig. men jag har inge lust att vara detta svullo längre. saknar mina gamla kläder. gillar inte vad jag ser i spegeln. I knooooooooow att det bara gått 6 veckor sedan förlossningen. men det är ändå inte kul att se ut såhär. recept för 9 kg lättare Linda: mindre kvällsfika och mer promenixer med dubbelvagnen (som väger bly). let's se how this works out.
en annan sak är att jag måste till frillan. mitt hår har aldrig varit såhär illa. ser ut som en, ja, jag vet inte vad i håret. blonderat utväxt i kombination med svinto. not so nice.
ska smygshoppa lite på hm.com också. måste ha nåt att dra på mig innan de där 9 är borta.

pöss!

Inga kommentarer: