lördag 8 mars 2008

gråväder igen och igen

J och jag bestämde att E får "göra vad hon vill" med småsyrrorna. dvs ska vi inte tjata på henne om att hon måste vara försiktig när hon vill pussa och krama dem. vi har också beslutat att hon får krama, pussa osv även om de sover. vill vi absolut att de ska sova vidare får vi se till att de ligger i sin säng. sedan vi började med denna new style är E mer nöjd och inte lika trotsig som senaste dagarna. hon behöver skapa sin egen relation till dem, som en klok person på familjeliv.se skrev till mig. hon behöver hitta sitt sätt att vara med sina systrar. precis som J och jag behöver. you see? låter kanske flummigt. men om vi tjatar och rättar henne när hon är med twinsen så BLIR hon liksom trotsig och är "på dem" ännu mera. om vi låter henne vara på sitt sätt med dem utan tjat så tröttnar hon på att hålla på och pussa dem hela tiden. varför är det alltid så med barn? det som är tillåtet är inte så spännande... fast kanske är det precis samma med oss vuxna?
blir ett virrigt inlägg detta.
igår var vi ute i 2 timmar i gråvädret. de sover gott i vagnen...så länge den rullar. idag är det gråväder igen. men vi går ut varje dag nu. hela la familia behöver luft.
i förrgår kväll gick J och jag och la oss vid 21. såååååååååååååå skönt. twinsen sov bra den natten och jag ammade bara ett fåtal gånger. blev då sömn/vila mellan 21 och 07. tror att vi måste gå och lägga oss samtidigt som E (20-21) minst en dag per vecka för att orka.
igår var E och jag iväg och köpte lördagsgodis...bara hon och jag. mysigt. jag hade nästan glömt hur det var att vara ute bland folk. twinsen hade varit snälla mot J.

ester skriker. gotta go.

kram!

Inga kommentarer: