söndag 2 augusti 2009

Sleepy

bloggen sover. eller iallafall har den sovit i helgen.

i fredags var E med mig på jobbet. vi hade supermysigt. en lugn dag.

fredagskvällen spenderades på Ullevi tillsammans med U2. roligt med konsert. dessvärre var konserten inte alls så bra som förra gången. då hade jag inga förväntningar. det hade jag nu. men U2 är ändå alltid bra. tänk att kunna sjunga som Bono. nice. mamma, pappa och syrran passade barnen. egentligen skulle ju barnen sovit ute hos mamma och pappa...men eftersom mamma fortfarande är lite hackig efter sitt fall så fick det bli barnpassning här... alltså ingen sovmorgon för J och mig. men det blir another time... längtar lite. men bara lite.

lördagen var trött. J fick sovmorgon. jag skulle sova sen. när familjen gick ut. då sov jag i en kvart innan munken (vår närmsta granne är ett kloster) började klippa häcken med något som lät som ett helt förbannat kärnvapenkrig. Linda arg. ingen sömn. kvällen avslutades med att J och jag kunde prata lite. vi hinner aldrig med det på dagtid. då är vi mest som två partners som driver ett företag framåt i högsta fart. vårt företag är familjen dårå. ni vet allt det där: jobba, städa, laga mat, diska, tvätta, laga mat, plocka undan, trösta, söva, förklara, lösa konflikter, laga mat igen, gå ut och leka... dagtid är vår konversation mest såhär:

J - tar du disken så går jag upp med barnen?
jag - okej.

eller såhär:

jag - nattar du de små så läser jag för E?
J - okej.

väldans romantiskt som ni hör.


söndagen. idag. var också ganska trött. men bra. vi åkte till svärfar och hans fästmö. fick lunch. gick en prommis vid havet. det var alldeles ljummet ute idag. så skönt. så fint. jag sprang på en gammal vän när vi var ute och prommenixade. H, norskan, som jag lärde känna när vi pluggade statsvetenskap hösten 2001. long time no see. roligt att se henne iallafall. hon är också mamma nu. hon och hennes man har precis flyttat hem till oslo igen efter att ha bott i NYC i några år. H har jobbat på FN (!). som ni förstår gick hennes statsvetenskapliga karriär aningens bättre än min ;)

i morgon är det jobb igen. helgerna rusar när man jobbar. om två veckor börjar inskolningen. så spännande det ska bli.

de små är som små söta yrväder just nu. FULL FART. massvis av utveckling och som de växer!!! mamman hänger inte med. de pratar och förstår...

1 kommentar:

Esmeraldah sa...

Känner mycket väl igen den där känslan av att driva företag tillsammans. Och det kanske inte är så romantiskt alla gånger. Men jag brukar tänka att om kärleken överlever det och man anstränger sig för att plocka fram romantiken när det finns utrymme, ja då är det riktig kärlek! Eller?