tisdag 7 oktober 2008

Mellis

efter dagis så bjöd vi in en annan familj (mammaledig mamma + tre barn) på mellis hos oss. lite spontant. trevligt.

har varit lite sliten idag. men ändå en bra dag. barnen är så fina. och jag tackar min lyckliga stjärna för att jag har dem. och J.

gick en promenad i höstsolen och funderade på om inte hösten är min nya favvoårstid. har alltid varit mer vår och sommarperson förut. men idag kändes hösten så ljuvlig. sol. löven på marken. frisk luft och doft av skog.

jag gick en prommis innan jag skulle hämta på dagis. som vanligt. man får lite tid att fundera när man är hemma såhär (mamma"ledig", ni vet). iallafall så tänker jag mycket. för ett tag skrev jag ju om olika mål och drömmar man har. här kommer några saker jag drömmer om/vill göra (obs! saker för MIN skull...sen drömmer jag ju om massor/vill mycket för barnens skull också men detta är bara för mig) : resa till usa (NY) med vän, gifta mig med J (hihi), lära mig spanska, springa gbg-varvet, få ett fast jobb som jag trivs med, bo och ev. jobba utomlands ett år med familjen, resa tillbaka till Rom och Platja d'Aro... det var några saker det. vad drömmer ni om? vad vill ni andra?

Inga kommentarer: