onsdag 1 oktober 2008

Twist

min kusin svängde förbi i eftermiddag. blir glad av henne. hon gör karriär som skattejurist och jobbar MYCKET. vi lever helt olika liv numera. men ändå så är det speciellt. vi är close. gjorde panerad fisk till middag. jag älskar det. i den mån man nu kan älska mat. men ni förstår va?

vad har annars hänt idag? inte mycket faktiskt. jag gick en promenad i ösregnet. ibland är det härligt att bli helt blöt. bebisarna sover ju så inbäddat och gott i vagnen med regnskydd på. de märker inte att det regnar. ärligt talat så undrar jag varför folk är så rädda för regnet.

J kom hem tidigt.

J var och handlade förut. tog med sig ester. så märkligt (och LÄTT) det var att bara ha EN bebis hemma. och E förstås. vi fick en urmysig stund tillsammans. lekte med duplo alla tre. vi måste börja göra så mer. dela på dem. de små små. på tal om duplo så måste ju det vara den tveklöst bästa leksaken. vi har två lådor och det är framme nästan varje dag. E bygger och bygger och har gjort sen hon var pyttis. ellen&ester tycker också det är kul. även om de mest smakar hittills. E fick en duplohaj av kompisar i julklapp och den älskar ester. ellen tycker bäst om de med hjul på.

aufwiederschreiben (när jag gick på gymnasiet så skrev jag "aufwiederschreiben" istället för aufwiedersehen på ett tyskaprov. för att skoja med läraren. skämtet gick inte fram och jag fick avdrag. min humor passar liksom bara mig).

Inga kommentarer: