onsdag 29 oktober 2008

Sjuk?

idag hälsade jag på en vän som är sjuk. vi gick en promenad i den jättelika parken jämte sjukhuset. så vackert. många tankar i mitt huvud. svårt med orden.

jag har nackspärr. men det är liksom bara att köra på. känner mig berusad.

eftersom jag inte förmår hitta några vettiga meningar idag kommer här några ord istället. ur sitt sammanhang, men ändå: sol, klart, ödmjuk, Gud, hälsa, smärta, glädje, fniss, tår, löv, röd, bil, Göran Hägglund, hamburgare och frukt. så, det var min dag. det mest oväntade var nog Göran Hägglund då. jag lyssnade på hans sommarprat när jag promenerade. ganska tråkig. kanske för att jag bestämt mig innan för att han var tråkig. är tråkig. igår lyssnade jag på Pernilla August. vilken jävla underbar röst och berättarförmåga den kvinnan har. det är annat än Göran H det.

god kväll.

Inga kommentarer: