lördag 11 oktober 2008

Stars on ice

ni vet ju att jag är gammal konståkare. jag älskar isen och konståkning och det mesta som har med detta att göra. men ärligt talat, tv4, "stjärnor på is" är nog det sämsta jag sett på länge. inte ens min favvis (berg) kan rädda spektaklet. det är dåligt. segt. ointressant. att åka skridskor är helt enkelt för svårt. en av "proffsen" var jag tränare åt när hon var liten... hihi. nu har hon blivit stor.

E var så duktig på skridskoskolan idag. galet hur stolt man är! på eftermiddan var E på barnkalas hos en tjej på gatan och J och jag har försökt städa så gott det går. ellen och ester är enbart nöjda när de får gå. och denna aktivitet kräver ju att vi håller i dem. blir inte mycket gjort alltså. får tyvärr spara blomvattningen till i morgon. min orkidéer, håll ut! vatten kommer. i morgon, eller en annan dag.

dags att checka ut. datorn är tydligen J's idag.

en annan sak. J fick lämna in sin ring på "förminskning". den kommer att vara klar den 25:e oktober. alltså samma dag vi gifter oss. jag blir SUPERSTRESSAD av sånt. jag VET att inte jorden går under om den inte blir färdig. men det skulle kännas så trist. alltså: jag kommer att obsessa och stressa upp mig över denna ring ända till den 25:e. jobbigt. det är så mycket annat ju.

Inga kommentarer: