onsdag 7 oktober 2009

Hudvård

eftersom jag är en supernörd och följer 367 bloggar så följer jag såklart också blondinbellas blogg. för ett tag sen så tipsade hon om att köpa hudvårdsprodukter på nätet. så skönt att slippa gå på stan och leta liksom. jag tänkte att jag minsann har ett ännu bättre tips: köp inga hudvårdsprodukter alls. då tar det noll tid. de hudvårdsprodukter jag använder är två (billig refill-sort från willys) och ibland smetar jag på någon fuktkräm efter. den fuktkrämen jag har har jag fått av mamma. hon köper den på apoteket. kanske om jag började använda 711 hudkrämer att jag blev sådär strålande glittrig jag också. eller kanske inte. kanske jag skulle glittra mer och vara mindre zombie-lik om jag SOV LITE MER OM NÄTTERNA. jädrar vad glammig jag skulle vara då. eller nej. jag är nog inte den där glammiga typen. en till sak bara... det är ju inne med vampyrer och sånt nu. kanske att man är lite trendig som småbarnsförälder då... lite sådär blek och mörka ringar under ögonen... lite som en vampyr, helt enkelt. jag är inne! jag är trendig! jag är lik en vampyr!

dags för te innan GREY'S börjar.

alla sover här. J har somnat på soffan. min man är också ganska vampyrlik. han var iallafall det innan han somnade. nu är han mest pluttigt söt. han avskyr att jag tycker han är söt. han vill vara snygg. manlig. men han är söt på ett manligt sätt, säger jag då.

i morgon jobb. hämta tidigt. och sen till öppna förskolan och försöka kränga prylar på deras köpa-byta-sälja-kväll. tar med mig E.

hoppas ni har det fint där ute i cyberspace.

3 kommentarer:

Linda sa...

jag håller mig nog oxå till tipset köp inga produkter alls. Eller skaffa en dotter med eksem som gärna förutom att hon smörjer in sig själv även smörjer in mina ben och armar osv. Jag har aldrig haft så len hud som nu. Bästa tipset Miniderm barnhudsalva från apoteket insmetat av treåring!

Sara S sa...

hahaha, helt rätt. Man får liksom hitta sin nisch och se det positiva i det hela. klä dig svart. Bara och alltid så har du konceptet i hamn.

Karin sa...

Känner igen mig! Det är ju bara galet vad allt sånt tar tid. Jag har tom börjat skära ned på nagellack. Matchar 1 dag, max 2 - sen måste jag ju lacka om för att naglarna ska vara ngt sånär representabla. Duktig du är att uppdatera din mysiga blogg!