lördag 17 oktober 2009

Ögonen i kors

den som tror att helgen är tid för vila har fått allt om bakfoten. sorry, men hos oss vilar vi på veckorna. iallafall päronen.

i förmiddags var vi på trevligt smyckeparty hos Vikkan. jag räknade inte hur många vi var...men vi var MÅNGA. många mammor och ännu fler barn eftersom de flesta av Vikkans vänner verkar ha twins ;) vi fick jättegod hemlagad pizza (ester njööööööt av maten, satt HELT stilla för omväxlings skull).

när vi kom hem åt vi mellis efter att först ha hämtat E och J i stan. de hade varit på bio.

efter mellis åkte J och ellen till affären och vi andra tre försökte laga mat, röja garderob och leka restaurang samtidigt. gick sådär. de små var gnälliga som aldrig för på eftermiddagen. kanske håller på att få nån härlig sjuka? vi får se.

när alla barn väl somnat känner jag mig helt vimmelkantig idag. allt känns så jagat under dagen. hets hets hets och INGENTING får man liksom göra ifred, i sin egen takt. håller på att få allvarliga problem med magen eftersom ellen och ester alltid vill följa med på toa när jag ska dit ;) det ska lagas mat och plockas undan ständigt och jämt och allt blir bara halvdant och hattigt, känns det som. NÄR ska man hinna med allt som inte är "röjaundandetallraallravärsta"? just wondering. har röjt det allraallravärsta nu på kvällen eftersom vi ska ha lite gäster i morgon. inte för mycket dock. vem försöker jag lura med ett perfekt hem? det går inte. men det här med att inte få ro i någonting är lite tufft vissa dagar. försöker vara cool men jag BLIR stressad av att laga mat samtidigt som ester ylar och ylar för att hon blivit lite lite blöt på tröjan och måste byta. sen när jag väl bytt så vill hon byta tillbaks till den andra igen. den här ålder (snart 21 månader, tror jag) är lite tuff. de vill mycket. de vill kunna själva. de är envisa. det vet inte riktigt vad de vill och allt blir bara en soppa. vissa dagar. idag var en sån där soppdag.

nu ska jag försöka unna mig lite sömn för att förebygga den där vampyrlooken. vill ju se mer rosig och pigg och fräsch och alldeles alldeles underbar ut. men igen, vem försöker jag lura?

3 kommentarer:

Vikkan sa...

20 st var vi idag med min syster och systerson inräknat! ;-)

Det är nog så att de flesta jag umgås numera med är tvillingmammor som jag lärt känna under dessa snart 2 underbara år som gått. Jag hoppas vi kommer följas åt många år framöver också! Ni förgyller min tillvaro!

Låter jobbigt med din mage. Känns som det vore på sin plats med lite lugn och ro mitt i kaoset. ;-) Stanna upp och bara vara, skita rent av i alla måsten. Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete brukade man väl säga förr när vi var mindre. Du såg ju hur det såg ut hos mig idag. Böcker i travar på bokhyllan som är ett enda kaos, kläder i trappan, leksaker överallt. E man småbarnsförälder så är man. Det är helt ok med lite oreda omkring sig. Jag var nämligen perfektionist innan jag träffade min man men det där har jag fått släppa på och inte mig emot. Jag mår mycket bättre av det.

Massa kramar!
Längtar redan tills nästa gång vi ses. Kanske borde vi ses utan barn rentav alla västkustare i tråden???

Evelina sa...

ÅÅHH Linda, du träffar så mitt i prick! Som vikkan skriver, man borde släppa på det där att allt inte behöver vara perfekt. MEN i alla fall jag känner att den ribban är redan sänkt och vill inte sätta den på en lägre nivå, jag mår sjutton dåligt när det är rörigt i hemma. kanske är du likadan? Kan inte din karl åka iväg, eller du med alla tre barnen några timmar en dag, så att du/han kan få "det värsta" eller något annat som legat på "hold" ordnat.
Att ta in en städare, som är avdragsgill är inte heller fel, det är värt varenda krona! Slipper göra det som är dödenstrist.
Hoppas ni hittar en bra mix på lösningar som gör denna tid som är ganska mycket lite lättare!
Kramar

Lindas trädgårdsblogg sa...

Älskar din mening, "vem försöker man lura". Gillar din ärliga blogg med 100% igenkänning (åtminstone när det gäller livet som tvillingmamma). Hoppas det blir en fin dag med alla besök!