måndag 22 mars 2010

Feber

Ester hade lite feber fredag-lördag och igår kväll var det Ellens tur. idag blev det VAB för mig eftersom mannen har FULLT UPP med att skriva hemtenta. så fort jag tilltalar honom säger han "stör mig inte, tänk att jag inte är här, jag är UPPTAGEN". han är väldigt söt när han pluggar så intensivt. räcker att jag säger ett yttepyttelitet ord och så kommer han ur sin tankebubbla som just nu handlar om läsinlärning och språkutveckling. om jag får honom att prata så är det just sådant han kan prata om. hur små barn lär sig läsa. ganska intressant...men svårt att ta till sig om det man frågade efter var om vi har några planer till helgen ;)

nu har Ellen och jag iallafall hämtat Ester och Ebba och ordningen är återställd. Ellen SAKNAR sina systrar då de är borta. nu leker de mammapappabarn (som alltid) och Ellen är lite piggare eftersom hon fick en supp. i morgon blir det nog VAB igen...sticker bara till jobbet för att leda gympan på eftermiddagen. om maken tillåter ;)

nu ska jag tradera lite. sälja lite. spana lite. miljövänligt, som Vikkan skrev.

kramkram

Inga kommentarer: