tisdag 16 mars 2010

S P A

i morgon händer något fantastiskt. vi ska på SPA med jobbet. hurra, vad roligt det ska bli. jag tänker flexa ut efteråt. soft dag alltså! sen kommer mor och far och är hos oss på em/kväll och sen när barnen somnat ska jag iväg till en fd kollega och snicksnacka lite. och låna kläder till lördagens FEST. vi ska på 70-talsdiscoparty hos en granne som fyllt 40. blir roligt. det var LÄNGESEDAN vi var på fest. härligt!

denna veckan känns mer uppåt. svårt att förklara vad det där beror på ibland. det där med humöret alltså.

ny bok nu också. "Odjuret" av Hellström&Roslund. mycket obehaglig bok som inleds med barnamord. det är övermäktigt och svårt att ta in. jag blockerar intrycken. sedan jag fick barn har jag liksom blivit sån. svårt att ta till mig när människor är onda mot barn. BARN. de som är det finast vi har.

mina sockertoppar mår väl för tillfället. de små börjar närma sig riktig pott-träning. de känns mer mogna för det för var dag. spännande! och ursäkta mig, men fy FAN, vad skönt det ska bli att slippa alla dessa blöjor. är less på blöjor nu.

sov gott.

1 kommentar:

Evelina sa...

Härligt med Spa!! Ta hand om dig!
Hmm det där med pott-träning, oj vad vi varit dåliga med det. Men man bugar och bockar för dagis, för där provas det ibland. De får i alla fall frågan om de vill gå på pottan. I dag sa Milo till, och gjorde nr 1, mamman&pappan så stolta! Nu ska vi bli bättre, för precis: HUR TRÖTT ÄR MAN INTE PÅ ATT BIDRAGA TILL SOPBERGET!