torsdag 4 mars 2010

Piggelin

barnen har varit piggare denna veckan. vi har ju ändrat från 45 minuters sömn till obegränsat med sömn på dagis. det verkar funka och de somnar sött på kvällarna ändå...

eller så är det ljuset som gör det. igår när vi lagade middag var klockan fem och det var LJUST ute. jag blev nästan tårögd. rara ljuset är tillbaka.

i morgon är det ledig fredag. blir fint.

har börjat läsa en ny författare som jag gärna tipsar om. senast av henne läste jag "Potensgivarna" och nu läser jag "Rapsbaggarna". hysteriskt kul humor från Skåneland. Karin Brunk Holmqvist heter hon som skriver. roligt!

en annan bok jag läser nu är "Den långsamme" av J.M Coetzee. inte lika hysterisk kanske. men bra.

mer böcker åt folket!

en annan bra sak hörde jag på radions P1 idag i "tankar för dagen". Tomas Öberg (sångare i gamla favvobandet Bob Hund) lär ha sagt ungefär att "det enda verkligt rebelliska en modern människa kan göra är att uppföra sig exemplariskt mot sina medmänniskor". det är respekt. för övrigt är Bob Hund verkligen så bra. tusen år sedan jag lyssnade på dem nu.

1 kommentar:

Linda sa...

Skönt att de är lite piggare.

Siri är superskruttig i astman och jag lär väl inte få sova så mycket inatt. Bläää!

kram