torsdag 1 april 2010

Grundlurad

jag fick ett samtal idag. J ringer och följande samtal utspelar sig:

"jag - hej det är Linda.
J - det är bara jag. vi har tyvärr fått ett tråkigt besked med posten. Ebba fick inte plats i skolan här i byn utan måste gå i skolan X.
jag - Neeeeeeeeeeej!!! vad säger du? vad ska vi göra? jag måste ringa till kommunen...såhär får det inte gå till. vi bor ju typ 20 meter från skolan.
helt plötsligt kommer Ebbas röst i luren:
Ebba - April april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!!!"

jag höll verkligen på att svimma av. ni kan själva räkna ut att Ebba visst fått en plats här i byn. så härligt! av klasslistan att döma ser det riktigt bra ut. bara kompisen L som saknas. men det känns som att det är okej ändå. Ebba känner flera i klassen och L kommer ju ändå att gå i parallellklassen.

ska lägga upp lite påskbilder på dem också.

Inga kommentarer: