måndag 12 april 2010

Söndagen och namn

fick en fråga på kommentarsfältet om barnens namn. skulle vi fått en pojke, skulle han hetat på E också då?
svar: från början var det inte alls planerat att alla tjejerna skulle heta på E. Ebba blev bara Ebba för att det var det finaste namnet vi visste båda två. när Ellen och Ester låg i magen hade vi en uppsjö av namnförslag. när de kom ut lutade det först åt att Ellen skulle heta Anna...men så blev det alltså inte. hon kändes mer som Ellen...och se så rätt vi hade! Ellen är verkligen en Ellen ;) hade någon av småtöserna varit en pojke hade vi förslag som Melker, Max och Olle.
nu när jag dock har tre töser på E känner jag att jag gillar det där att alla barn har samma bokstav först. får vi fler barn blir det alltså på E. Elsa? Erik? men just det, vi ska ju inte ha flera...

nog om detta.

igår söndag var vi ute hela förmiddagen och sedan var barnen och jag på släktparty hos mitt kusinbarn som fyllde 13 år. följaktligen var vi ute även hela eftermiddagen ty de som hade kalaset har: studsmatta, trädkoja, gungor och JÄTTESTOR trädgård. gissa om barnen var nöjda? gissa om jag hann tala med någon släkting?

nu jobb. nice med vardagsrutin.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Hade också det här med namn som gårdagens inlägg! Fler fjun? ;-)
Är bara lite nyfiken på hur det går för dig och dina skrivardrömmar? Hinns det med?

Linda sa...

det bubblar en historia i mig. måste få ihop trådarna bara. vilka personer som ska vara huvudpersoner osv... målet är ju att knåpa ihop något och sända in under 2010 iallafall ;)