torsdag 1 april 2010

Louise

på tal om absolut ingenting så har jag funderat en del på "Mästarnas mästare". jag vet att Armand vann. han var duktig. men för mig vann Louise. jag är så otroligt imponerad av hennes styrka. jag har inte följt programmet slaviskt...bara lite lagom. men såååååååååå coolt det var i sista programmet när Louise klättra upp för den där djävulsväggen snabbare än Armand.

Louise regerar.


en annan tv-pryl. jag såg på det där programmet i fyran där de letar efter "försvunna" släktingar..."Spårlöst" heter det nog. nu i veckan handlade det om två syskon som blivit adopterade från Ungern som ganska stora (typ 9 och 13 år). de sökte sina föräldrar och sin storebror. i Ungern hade de bott på barnhem och i olika fosterhem och blivit behandlade som djur, mer eller mindre. då brister allt för mig. det enda jag ser framför mig är ett föräldralöst barn i en barnhemssäng som ligger på kvällen och funderar. barn är ju så känsliga ändå. utan barnhem och föräldralöshet. programmet berörde mig så otroligt.

nog om tv.

GLAD PÅSK, förresten!

Inga kommentarer: