torsdag 22 april 2010

Lära sig

Ebba vill ju lära sig en ny sak varje dag. här är några saker jag lärt henne:
- vad kungen och hans familj heter + lite om hur tronen ärvs osv.
- vad vårt land och huvudstad heter
- vad statsministern heter (J har också lärt Ebba att han helst vill ha en annan statsminister :)
- vad pollen är
- vad synonym betyder
- vad motsats är
- klockan
- mattetal (hon vill ha minst 5 klurisar per kväll)
- vilken världsdel vi bor i
- mycket om olika muskler och funktioner i kroppen (mitt personliga favoritämne)
- mm.

häromkvällen så bad jag Ebba att fråga om något själv... något som hon själv funderat på. då frågade hon hur banditer kan slå sönder bilrutor...

gissar att jag varit fel ute då jag lärt henne saker. det ska handla mer om spännande saker... banditer och sånt.

2 kommentarer:

Sara S sa...

Gud vad gulligt. Här lär du om kungar och pollen och hon vill ha info om bildstölder, lite kul.

Linda sa...

jo, det var lite småroligt faktiskt ;)