lördag 10 april 2010

la Gardella

igår var mina tjejkompisar och jag på Jonas Gardell på Draken. trevligt. Jonas har jag "känt" länge nu. sett nästan alla hans föreställningar. läst alla hans böcker...osv. igår var dock bara trevligt. kändes som att jag hört allt han sa förut. men det är okej. jag gillar Jonas ändå. dock så var Mia Skäringers show häromveckan femton gånger bättre...

efteråt gick vi till Mañana och käkade tapas och drack Sangria. så fint. mina fina vänner! god mat och god Sangria. ÄNTLIGEN har vi funnit ut DEN BÄSTA idén till nästa års festligheter. vi fyller ju alla 30 år nästa år! så kul om det kan bli av med en riktigt stor fest! Mañana kan jag verkligen rekommendera. så gott!

idag har jag haft lite ont i huvudet ;) men helt okej. vi var en sväng på Loppisen i byn i förmiddags. Ellen fick en ny docka (eftersom hon bara har 13 stycken tidigare), Ester fick en lekspegel och Ebba fick två Monchichi med tillhörande kläder. alltihop gick på 65 kronor. helt okej, va?

nu ikväll ska J iväg och se på "El Clasico"... nåt med att 22 spanjorer jagar en boll. hälften av dessa kommer från Barca och hälften från Madrid... den där Zlatan är visst med också, tror jag. min syrra kommer hit en sväng. mysig kväll, tror jag det blir för oss alla.

nepp. nu ska jag göra kycklingklubbor med vitlök och grönsaksbulgurmix. barnen får vanligt ris. har känt mig mer inspirerad i köket det senaste. härligt! det är gott med mat som inte är köttbullar eller fiskpinnar, eller hur? de flesta nyheter vi provat har också gått hem hos barnen och det känns bra.

hoppas ni får en fin lördagskväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker det är roligt med barnnamn,hur kom ni på era döttrars namn?Skulle ni fått en pojk,skulle det med vara på E:-)??
/Lisa