fredag 21 september 2007

Facebook

har känt att facebook är bläk. superbläk. men eftersom ALLA pratar om det måste jag ju bara prova lite. ungefär som med da vinci koden. blev dement av att alla pratade om den och blev liksom tvungen att läsa. och sen så var den ju rätt okej. på tal om dan brown så läste jag ut "änglar och demoner" igår. och vilken SKIT...rent ut sagt. blev så besviken på slutet. varför måste det sluta med sex? boken har ju innan sista 2 sidorna inte berört ämnet EN ENDA GÅNG. boken kändes trovärdig (inom citationstecken) ända till det var 10 sidor kvar. kändes så b. så billigt eller nåt.

så nu läser jag martina haag istället. mycket mer kvalité. asgarvar åt mig själv.

nej, men man blir så pantad när man är gravid så man kan inte läsa så avancerade saker. jag är allvarlig nu.

har varit sjuk ons-fre. sammandragningar och annat graviditetsbös. var hos bm igår och jag kommer att bli sjukskriven på halvtid från och med måndag. känns både bra och kass. vill ju jobba. känner mig sämst som inte kan. men bm sa att det inte var någon tvekan om saken och ja...jag fattar att jag måste se till bebisarnas bästa (och mitt)... men stör mig på att inte kunna jobba mitt vikariat ut. undrar just hur lätt det blir att söka jobb sen med tre pyttebarn hemma... säkert jättelätt. nicht.

ja, annars var det bra med själv mig hos bm. bra blodtryck och hb och socker. sen lyssnade hon på hjärtljuden. höger (liberalen) hade 146 och vänster (radikalen) hade 149.
namnförslag hittills: max och olle. ester och max. anna och ester. sååååååååååå fina, va?

E och jag bestämde förresten idag att vi alltid ska äta pannkakor till middag på fredagar... hälsosamt... fick ta fullkornsvetemjöl och göra massa frukt och grönsaksskålar till bara för att känna mig mindre dålig som mor. sen har vi handlat idag också...och så gick vi en sväng till lekplatsen i öööööööösregnet. men det märker inte barn så mycket att det regnar. gäller bara att ha rätt kläder. låter så töntigt att jag kräks. men det är sant. pärlat har vi också. pärlplattor. så mycket nostalgi. så mycket känslor ibland att ha ett barn. läste nån gång att nån tyckte det var som att ha hjärtat springande utanför kroppen att ha barn. jag instämmer. vill bara gråta ibland för att hon är så fin.

fredagkväll som sagt och J jobbar. saknar min man.

Inga kommentarer: