lördag 29 september 2007

Hastighetsmätaren

varit hos farbror L idag. han fixade hastighetsmätaren. äntligen. har kört på "chans" ett tag. man blir bra på att utläsa hastigheten av varvmätaren om man säger. känns iallfall skönt att det är ordnat. bra att ha en bilkunnig i släkten.



sen vart vi och handlade massor av mat. roligt. faktiskt roligt att handla...tycker jag. vi handlar alltid alla tre. oftast på helgen då. blir kanske annorlunda sen när vi är fem i familjen.



såg min låg- och mellanstadienkärlek i affären. han var precis sig lik. samma manér. fast han var jättelång nu och vuxen. undrar om jag är mig lik på samma sätt som han. blev så glad att se honom.



och vemodig. en svunnen tid. och den är ju verkligen borta. för längesen. inte att man längtar tillbaka till lågstadiet eller så. men att tiden är svunnen. end of an era (som i sex and the city) är alltid sorgligt för mig. även fast den era som är just nu är den festligaste nånsin. att vara mamma och "fru" till J gör mig lyckligare än allt annat. konstigt det där med vemodskänslan. svår att beskriva och liksom få konturer kring den.



igår bakade vi kladdkaka, E och jag. bilder finns.

i morgon kommer de/vi bli färdiga med tapeterna i vardagsrummet. .ängtar såååååååååå efter att ställa in böckerna i bokhyllorna. jag älskar böcker. att se böcker. vackert. även om det är pocket lixom. ska bli härligt. nu: myskväll med J.

Inga kommentarer: