tisdag 11 september 2007

Ljud

det är såhär det låter. när tre barn leker. höga ljud. min söta dotter har två kompisar hemma. jag sitter bara några meter bort och försöker att inte blanda mig i. de leker liksom alla på sitt håll fast ändå ihop. de har glädje av varandra. lagom glädje. när någon leker något som inte passar den andre så börjar de leka något annat. själva. en egen lek. vuxna borde vara mer som barn. uppriktigare. mer sanna. är så glad att vi flyttade hit. lekkompisar på gatan är allt när man är liten. det minns jag själv.

om allt går vägen har jag själv tre barn snart. såhär kommer det låta. hela dagarna?! höga ljud. fast ändå hemtrevligt på något vis.

jag känner hur barnet till höger i magen rör sig. sicken lycka! oro oro oro. är allt bra där inne? önskar att jag kunde se igenom magen att de rörde sig båda och att deras små små hjärtan tickar på. snabbt snabbt.

Inga kommentarer: