söndag 16 september 2007

Philadelphia

lyssnar på bruce. egentligen ingen favorit. men den här låten är liksom speciell. E och J leker på E:s rum.

igår i varberg. trevligt och lagom. träffade moster också. mormors köttbullar slår det mesta.

idag besök hos bekanta i stadens finare, och västligare, delar. E lekt med sin kompis.

pappa och J har grejat hela helgen med vardagsrummet. blir sånt j-a kaos när man renoverar. nästa helg ska de börja med själva tapetseringen. allt jobb innan (4 dagar) har bara varit "förarbete" som det så vackert heter. är glad att jag slipper hjälpa till.

det är rätt mycket kaos i allmänhet här hemma. vi har i och för sig bara bott här drygt 2 månader, men ändå. inget är liksom riktigt ordnat ännu. fel sak på fel plats och allmänt skitigt. särskilt nu med slipdamm och färgprickar överallt. wonderful!
men pappa (min idol) säger alltid att "man blir aldrig färdig". så det kanske är lika bra att ge upp. vill iallall att det ska vara hyfsat "rätt sak på rätt plats" när bebisarna kommer. hyresfirman ska tapetsera kök, hall och sovrum uppe. bara sovrummet nere kvar alltså när vardagsrummet är färdigt. och så alla saker få en bra plats förstås. känns som ett sisyfosarbete när man har småbarn. kanske ännu mer när man har tre? *skrattar*

lyssnar på johnny cash nu. stavas det med två n? och hur stavas sisyfos?

nu dansar min man (J) och dotter (E) bakom mig. jag är lyckligast i världen.

Inga kommentarer: