torsdag 27 september 2007

Tio kilo

tio kilo har jag gått upp. inte så farligt. försöker jag intala mig. det hysteriska är dock att ganska många av dem (typ 9) har kommit sista månaden. gäller att inte gå upp 10 kg i månaden, tror jag. äter helt okej...är aktiv tack vare E. åt mer skräp förra vändan... även om jag villigt ska erkänna att det slinker ner en eller annan kaka/bulle mer än vanligt då och då (varje dag). jaja...

ska strax gå och hämta E på dagis. solen skiner så det blir nog en tur förbi lekplatsen på vägen hem. härligt. tycker det är rätt festligt att bygga sandkakor. ärligt alltså!

lön idag också. ska betala räkningarna sen. njuter av dessa få timmar då jag faktiskt har pengar på kontot. timmarna innan alla räkningarna är betalda alltså. sen är det bara lite pengar kvar och det mesta av dem går till mat och annat nytto-trist. när jag blir rik och berömd ska jag handla kläder för flera tusen i månaden..... eller nej, det ska jag ju inte. jag ska skänka pengarna till välgörande ändamål och börja jobba gratis för amnesty. det ska jag göra. när jag blir rik och berömd alltså. det är nog långt dit.

man blir inte så rik av att vara sjukgymnast. särskilt inte om man är "gift" med en blivande lärare (nu fabriksarbetare/student). man blir bara rik på kärlek. och ärligt...om man ska välja mellan kärlek och pengar är ju valet enkelt.

love såklart.

Inga kommentarer: