torsdag 13 september 2007

Verkligen

sovit inatt. gör sååå stor skillnad. gårdagen blev bra mot slutet förresten.

såg på "specialförlossningar" på en faktakanal igår kväll. blir rädd, men är ändå för intresserad för att låta bli att titta. mycket mycket som kan gå fel i samband med graviditet och förlossning. särskilt när man väntar två barn.
det känns overkligt. är det verkligen två barn i mig? jag tänker på dem hela tiden. på hur de har det, om de är friska och på hur förlossningen kommer att gå. vågar inte tänka för långt fram.

tänk om det inte går bra.

väntar med de flesta förberedelser till efter 25 fulla veckor. då finns iallafall en chans till överlevnad, även om den är liten. 25 fulla veckor...det är om 6 veckor det. idag är det 19 fulla veckor och jag läser på någon site att barnen nu är cirka 18 centimeter långa från huvud till stjärt. vågar knappt tro det. men jag känner dem där inne.

namnförslag:
anna och ester
ester och olle
olle och max

vad tycks?

ska ta kort på magen någon dag och lägga in. börjar bli en rejäl kagge nu. undrar hur stor jag kommer bli... undrar också hur jag kommer att se ut efteråt. kommer ju knappast finnas någon tid för att komma i form de närmsta åren. folk är bra på att tala om det för en. att det kommer bli SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYCKET ATT GÖRA nu. hysteriskt. jag förstår det... men det kommer ju att bli härligt också, förhoppningsvis.

varför ska människor alltid berätta skräckhistorier? och varför blir man "allmängods" när man är gravid?


de ska ta kort på dagis idag förresten. tänker att E antagligen kommer att tycka att fotografen är lite läskigt. på förra årets bild ser hon sådär tveksam ut. då var hon nyinskolad på dagis och inte helt bekväm, kan jag tänka mig. hoppas att fotografen är en kvinna... varför är barn ofta mer rädda för män än kvinnor? hoppas bilderna blir bra iallafall och att vi kan ge bort i julklapp till de närmsta.

hörs ikväll igen. maybe.

Inga kommentarer: