söndag 23 september 2007

Jonas & sömn

igår var det Gardell med girlsen på konserthuset. underbara underbara Gardell! och även om tidigare föreställningar varit bättre är jag beredd att blunda för det. ingen mening att vara för kritisk mot sin idol. avslutade gjorde jonas med "aldrig ska jag sluta älska dig" och även om texten är aningen banal... så är den liksom ändå hur bra som helst.
efteråt åt vi på farellis. också nice. bäst med farellis är toaletterna där de spelar upp ljudet från coola maffiafilmer (mest donnie brasco, tror jag). urcoolt. så korkat egentligen att maffiafilmer anses så häftiga. men så är ju vi människor. dumskallar.

i morse vaknade sen E vid sisådär halv sex. härligt härligt. godbiten brukar alltid somna om nära intill mig annars (så underbart mysigt med ett SOVANDE barn jämte sig i sängen) men inte idag. gick upp vid tio i sju och började leka... har lekt både laga mat, med dockhuset och mammapappabarn...nu har vi ätit frukost och J och E ser på Lotta (på bråkmakargatan). blev så förbannad på J i morse att jag egentligen inte vill prata (skriva) om det. kommentarer som "jag är sjuk", "trött" och "varför somnar hon alltid om när det bara är jag hemma" kändes inte jättekul när klockan är sju och man har varit vaken i en och en halv timma. tilläggas bör kanske att det är jag som gått upp 999 gånger av 1000 i E:s liv. de allra flesta gånger för att jag velat och för att jag sovit längre än J................... MEN de gånger jag ber honom gå upp så blir det massa kommentarer som gör mig så arg att jag liksom går upp ändå. bra, va? jag har säkert fel som alltid... men igår var det ju jag som kom hem sent för en gångs skull. nog gnällt om den saken.

J är världens underbaraste man. förutom vissa morgnar då förstås.

idag kommer mor och far igen (som igår) och tapetseringen av vardagsrummet fortsätter. hittills är tv-hörnan gjord... blir såååååååååååååååååååå fint och fräscht med nya tapeten... sååååååååå skönt att slippa det smutsgula med små eklöv på. undrar just hur man tänker när man väljer en sån tapet.

aufwiederschreiben!

Inga kommentarer: