onsdag 19 september 2007

Hemma

hemma från jobbet idag. mådde jättekonstigt igår. illamående. hjärtklappning. svimningskänsla mm. blir hemma i morgon också. ska träffa barnmorskan halv fyra. så kommer mamma i morgon också. trevligt med sällskap på kvällen. ledsamt när J alltid jobbar kväll.
vet inte om jag orkar jobba heltid så mycket mer nu. får mer och mer sammandragningar. höger fog baktill bråkar med mig och jag klarar inte att stå på höger ben. känner mig som en gnällig kärring och som typ 80 år när jag måste sätta mig ned för att ta på skorna. 20 fulla veckor i morgon. halva graviditeten. antagligen mer än halva för mig, eftersom twins ofta kommer tidigare.
nej, men det är tufft. jobba heltid, hämta på dagis, middag, leka och sen sängdags. varje vardag ensam på kvällstid. sen är det ju allt annat också... plocka undan. tvätta. städa. göra i ordning köket. planera middagar och laga dem. fixa så det finns matlådor i frysen. vattna blommor. det finns oändligt med saker att göra... och de senaste veckorna har jag verkligen inte orkat någonting. sen vill man ju göra ett bra jobb också. hemma och på jobbet. vara trevlig på jobbet och fixa alla uppdrag man har. hemma ska man vara en tålmodig och glad förälder som leker och lagar näringsriktig mat varje dag. dessutom ska man vara snygg (inte så lägg just nu dårå) och en glad och helst kåt flickvän. det låter som att mitt liv är hemskt. och de flesta krav som finns är ju sådana som jag ställer på mig själv. du vet... jag glömde... man ska vara en bra vän också. träffa sina vänner. ringa dem och allt det där. helst ska man ju egentligen vara intellektuell och läsa massa böcker och skit med. med det där intellektuella har jag lagt ned. för tillfället iallfall. orkar inte. dessutom blir man rätt pantad när man är småbarnsförälder...i synnerhet när man är gravid (och när man ammar).

idag efter dagis bakade E och jag en äppelpaj. blev ljuvlig. vaniljsåsen blev en jättetjock vaniljkräm så jag fick slänga hälften och späda det som var kvar med mjölk. tillsatte sen lite extra vaniljsocker så smaken blev rätt okej. måste köpa sån vaniljsås man kallvispar. den jag gjode idag var sån man kokar och det var ju ingen hit. pajen blev iallafall bra, som sagt. till middag blodpudding, gurkstavar och orange paprika. gött mos. vi gillar blodpuddig, E och jag. bra med järnet för bebbarna med. äter järntabletter också såklart. sen badade vi och såg lite på "Lotta på bråkmakargatan" innan det var sängen för E. hon somnade på stört. som alltid med mig jämte (J om helgerna). ska snart lära henne att somnar själv. måste liksom kunna det när man blir storasyster till två stycken. 1:e oktober känns som ett bra datum att börja lära sig somna självständigt. min lilla, söta, underbara E. hoppas hon vet hur mycket jag älskar henne.
mycket varför och frågor nu från hennes sida. så skoj att verkligen prata med henne och förklara. hon förstår så bra. hon är så bäst!!! brås på mig såklart.

Inga kommentarer: